A Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) iparági csoport londoni sajtótájékoztatóján Maria Grazia Davino elmondta, hogy várhatóan egy éven belül döntés születhet a Stellantis brit gyártásának jövőjéről.
A probléma hátterében az áll, hogy idén az Egyesült Királyságban a kormány azt a célt tűzte ki célul, hogy az összes eladott új autó legalább 22 százalékának elektromos meghajtásúnak kell lennie, amennyiben pedig a gyártók nem érik el ezt a szintet, úgy nem megfelelő járművenként 15 000 font bírsággal kell számolniuk.
Viszonyításképpen, az SMMT adatai szerint a teljesen elektromos autók májusig az eladások mindössze 16,1 százalékát tették ki, így érthető az aggodalom a gyártók részéről.
Az Egyesült Királyságban ugyan vannak adókedvezmények a vállalati flották számára EV-vásárlásra, de a fogyasztók számára nincsenek ösztönzők a fosszilis üzemanyaggal működő társaiknál drágább EV-k megvásárlására.
Grazia Davino szerint a Stellantis ahelyett, hogy bírságot fizetne, kevesebb fosszilis üzemanyaggal működő modellt importálhat az Egyesült Királyságba, hogy csökkentse az eladásokat és elérje a 22 százalékos célt. A többi autógyártóhoz hasonlóan a Stellantis is azt szeretné, ha Nagy-Britannia adókedvezményeket nyújtana a fogyasztóknak és növelné a töltőinfrastruktúrát, valamint szeretnék, ha a vállalat brit EV-gyártása beleszámítana a már említett célkitűzésekbe, még akkor is, ha annak egy részét exportálják.
A Stellantis jelenleg az északnyugat-angliai Ellesmere Portban található üzemében gyárt elektromos furgonokat, és korábban azt mondta, hogy 2025-ben a dél-angliai Lutonban található üzemében is megkezdi az elektromos furgonok gyártását.
Címlapkép forrása: Mauro Ujetto/NurPhoto via Getty Images