Április közepén a Google csaknem 30 alkalmazottját bocsátották el, miután ülősztrájkot tartottak a vállalat kaliforniai irodájában, követelve a Google és az izraeli kormány közötti szerződések megszüntetését.
Nem ez az egyetlen ilyen konfliktus. 2020-ban az Intuit globális szoftvercég vezetői elkezdték keresni a módját annak, hogyan segíthetnék a dolgozókat abban, hogy konstruktívan beszéljenek a politikai kérdésekről. Megfigyelték ugyanis a politikai tematikájú viták számának növekedését, amikor kitört a Covid. A munkavállalók gyakran nem értettek egyet az egészségügyi iránymutatásokkal és a védőoltások beadatásával kapcsolatban, majd George Floyd meggyilkolását követően is heves vitákba bonyolódtak – ekkor már faji kérdésekről. Az Intuit ezt követően szabályozta, hogy miként beszélhetnek alkalmazottaik a megosztó témákról a vállalati kommunikációs csatornákon.
Moderátorokat neveztek ki – főként HR-eseket és vezetőket –, akik a vállalati irányelvek alapján figyelik a cég üzenetküldő csatornáit, hogy jelezni tudják az érintetteknek, ha sértő vagy kirekesztő nyelvezetet használnak, illetve potenciálisan uszító tartalmakat töltenek fel oda.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!