A szakember szerint egy munkáltató ma már versenyhátrányba kerül a dolgozókért való küzdelemben, ha nem kínál egészségügyi csomagot. Azt is felismerik a cégek, hogy ha csoportosan vásárolják meg a szolgáltatásokat, akkor több mindenhez hozzáférnek, ráadásul kedvezőbb áron. Ezzel a dolgozók is olyan kezelésekhez juthatnak hozzá, amelyet önerőből nem biztos, hogy tudnának finanszírozni.
A Groupama Biztosítónál azt tapasztalják, hogy már a cégek keresik meg őket, amikor összeállítják az éves dolgozói juttatási csomagjukat. Mindez pedig nem csak a nagy, nemzetközi cégekre vonatkozik, de a 40-50 főt foglalkoztató kisvállalkozásokra is.
A műsor már meghallgatható a Spotify-on, az Apple Podcasten, a többi nagy podcast platformon, és itt, a cikkbe ágyazott lejátszóban is 16:20 perctől:
A csomagok nagyon szerteágazóak, de Oláh Attila szerint a 0-24 órás orvosi call center lehetőséget érdemes beválasztani a kínálatba. Ma, amikor egyre nehezebben érjük el a saját háziorvosunkat is, a rendelőkről, kórházakról nem beszélve, rendkívül értékes, ha bármikor fel tudunk hívni egy orvost, aki segít akár egy lelet értelmezésében. A csomagok úgy épülnek fel, hogy abban komplett diagnosztikai szolgáltatásokat kínálunk a röntgentől, a CT-n, MR-en keresztül egészen a laborvizsgálatokig - mondta.
Fontosak a rendszeres szűrések is, ahol az orvosok továbbviszik a pácienst, ha találnak valamilyen problémát.
Ezt az állami szektorban nem biztos, hogy megteszik.
Azt gondolnánk, hogy az igénybe vevők többsége fehérgalléros munkakörben dolgozik, de már ez sem igaz, 50-50 százalékban osztoznak a kékgallérosokkal - tette hozzá Oláh Attila.
A munkaadónak elemi érdeke, hogy a dolgozója egészséges legyen, minél kevesebbet essen ki a munkából. Azok a dolgozók, akikre biztosítást kötnek, jellemzően az első tünetek észlelésekor felkeresi az orvost, hiszen számukra ez ingyen van - hangsúlyozta.
A cikk és a podcast a Groupama Biztosító támogatásával jelent meg.
Címlapkép forrása: Getty Images