Az élelmiszerárak márciusban éves szinten 1,2 %-kal nőttek, míg májusban ez az arány már 2,1%-ra emelkedett. Joe Biden amerikai elnök áprilisi nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy a lakás- és élelmiszerárak továbbra is túl magasak, és felszólította a kiskereskedőket az árak csökkentésére.
Doriel Abrahams, a Forter vezető technológusa szerint a vásárlók egyre inkább keresik a módját annak, hogyan csökkentsék kiadásaikat és spóroljanak.
Az emberek az alacsonyabb megtakarítások, csökkenő bérnövekedés, növekvő hitelkártyaadósság és emelkedő prémiumok között próbálnak egyensúlyozni - állapította meg a Conference Board jelentése.
Azoknak a kiskereskedelmi márkáknak és üzletláncoknak, amelyek ebben a makrogazdasági környezetben is meg akarják őrizni vásárlóikat, fejlődniük kell. Az egyszerű - de fontos - juttatásoktól kezdve egészen a teljes pénztári élményig, a fogyasztók és jobbat akarnak kedvenc márkáiktól.
Abrahams szerint Amerikában is a sajátmárkás termékek felé fordulnak a fogyasztók, ha nőnek az árak. Az Élelmiszeripari Szövetség nemrégiben készült "Power of Private Brands" című jelentése szerint az élelmiszervásárlók 55%-a vásárolt több sajátmárkás élelmiszet az elmúlt évben.
Címlapkép forrása: Getty Images