Az egyik legfontosabb változás, hogy a közlekedésfejlesztési projektek közül néhány újabb beruházást nyilvánítanak kiemelt jelentőségűnek. Ezek közé tartozik az 5-ös számú főút és az M43-as autópálya közötti szakasz fejlesztése, valamint az 502-es számú főút meghosszabbítása. Emellett Szegeden több közúti és vasúti infrastruktúra fejlesztését is kiemelt beruházásként kezelik, például a Vértói úton található vasúti átjáró átalakítása és a szegedi ipari parkhoz kapcsolódó vasúti infrastruktúra fejlesztését – derül ki a társadalmi egyeztetésre bocsátott tervezetből.
A víziközmű-beruházások terén szintén fontos változások lépnek életbe. A Szeged Ipari Park ivóvízellátásának és szennyvízelvezetésének fejlesztését kiemelten közérdekű beruházássá nyilvánítják, amely Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal főispánjának koordinációjával valósul meg. A rendeletmódosítás ezen beruházásokat a folyamatban lévő közigazgatási hatósági ügyekben is alkalmazni kell, ezáltal a kormány a projektek gyorsabb és hatékonyabb kivitelezését akarja biztosítani.
Mindegyik módosítás több szempontból is kapcsolódhat a BYD gyárépítéséhez. Mint arról írtunk, a kínai autógyártó a 300 hektáros ipari parkot azután vette át, hogy eredetileg a Pick épített volna új üzemet, de a terveket végül elvetették néhány éve. A kínai óriásvállalat a Picktől vásárolt területen fokozatosan kért alapozási engedélyeket egészen idén márciusig, az itteni földeket ekkorra már át is adták számukra. Ez a terület viszont mára „betelt”, nem fér el több épület a 90 hektáron, ezért az új gyártórészleg az M43-as autópálya mentén további területeken helyezkedik majd el, csökkenne a távolság a béketelepi városrész Liliom Lakóparkjához, mely a majdani gyárhoz legközelebb lévő lakóterület.
Címlapkép forrása: Getty Images