Az Építési és Közlekedési Minisztérium, valamint a Magyar Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet (KTI) egy sajtó számára tartott háttérbeszélgetésen ismertette az új szabályozás alapelveit.
Lázár János építési és közlekedési miniszter 2023 júliusában jelentette be, hogy az Árpád hídon történt halálos baleset hatására megkezdték a KRESZ felülvizsgálatának előkészítését. A miniszter szerint a jelenlegi szabályozás nem ad megfelelő választ a megváltozott közlekedési viszonyokra, ezért szükséges annak átdolgozása.
Emellett Lázár János úgy véli, hogy a magyarok vezetői képessége is fejlesztésre szorul, így
a jogosítvány megszerzésének feltételrendszerét is újragondolják.
Pető Attila, aki KRESZ-professzorként ismert, szintén hangsúlyozta, hogy bár a magyar közlekedési szabályozás az elmúlt 50 évben némi frissítésen esett át, alapvetően változatlan maradt.
Kerékgyártó János, közlekedési hatósági ügyekért felelős helyettes államtitkár elmondta: "a közúti közlekedési szabályrendszer egy olyan jogszabálycsomag, amely a társadalom legtöbb szereplőjét érinti." Hangsúlyozta továbbá, hogy szükséges követni a technológiai újításokat és figyelembe venni a generációs különbségeket is.
Kerékgyártó János szerint "a szabályozási keretrendszer felülvizsgálata elképzelhetetlen a szankciórendszer újrafogalmazása nélkül".
Kovács Kornél, az ÉKM Gépjármű-közlekedési és Vasúti Szabályozási Főosztályvezetője azt hangoztatta, hogy "olyan végtermék megszületése a cél egy új KRESZ-szabályozás képében, ami a felhasználók számára tanulható, értelmezhető és végrehajtható keretezést biztosít."
Az Index érdeklődött konkrétumok után is. A munkacsoport azonban türelmet kérve jelezte: még folyamatban van az érkező javaslatok vizsgálata.
Az Index azon kérdésére válaszolva pedig kiderült: nem tervezik kötelezővé tenni mindenki számára a KRESZ ismeretének szükségességét.
Címlapkép forrása: MTI Fotó/Lakatos Péter