A mai termelési adat annyiban meglepetés, hogy a héten megjelent külkereskedelmi jelentés a szokásosnál valamivel erősebb kiviteli adatot közölt. Ez alapján arra lehetett inkább számítani, hogy a cikkcakkos havi teljesítményben jöhet egy kis ugrás felfelé. Így viszont a szektor lefelé tartó trendje erősödött. Az áprilisi termelési volumennél utoljára a koronavírus-válság sokkjaiban láttunk alacsonyabbat.
2024 áprilisában az ipari termelés volumene munkanaphatástól megtisztítva 2,4%-kal maradt el az egy évvel korábbitól, az év első négy hónapjában 1,7%-os az éves alapú visszaesés.
Az ipar gyengélkedését elsősorban a fejlett országok gyenge kereslete okozza. Az exportpiacaink döcögése miatt a hazai ipari ágazatok szinte mindegyike gyengén teljesít (erről az áprilisi adatokat jövő héten kajuk meg), de különösen látványos a húzóágazatok szenvedése. A gyenge járműkereslet különösen a két húzóágazatunknak, az autógyártásnak és az akkumulátorgyártásnak tesz rosszat. Utóbbi hónapok óta látványos lejtmenetben van, hiszen nem csak az újautó-vásárlások gyengélkedése fékezi az elektromos átállást, hanem az is, hogy a fogyasztók preferenciái sem változnak a korábban várt tempóban.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!