Előfizetői tartalom

RTL: sok pénzt kerestünk már Magyarországon, nem baj, ha ez átmenetileg csökken

A lineáris televíziózás szerepe a médiapiacon csökkenni fog, ezért az RTL nemzetközi és hazai szinten is átalakulásba kezdett, a márkáikat olyan platformokra ültetik át, melyek jövőállóbbak a lineáris műsorszóró modellnél. Ennek a folyamatnak a kontextusában kell értelmezni az RTL+ streaming platform fejlesztését és a Bajnokok Ligája magyarországi közvetítési jogainak – viszonylag nagy visszhangot kiváltó – megvásárlását is. Európában médiapiaci konszolidációt tartanak szükségesnek, így Magyarországon is figyelik a lehetőségeket, ezzel párhuzamosan pedig fejlesztenek, és azt sem bánják, ha a következő időszakban kisebb lesz a profitjuk, feltéve, hogy cserébe gyorsul a transzformáció. Egyebek mellett ezekről a témákról, valamint a médiacsoport nemzetközi és magyar terveiről beszélt a Portfolio-nak adott páros interjúban Vidus Gabriella, az RTL hazai vezérigazgatója, valamint Elmar Heggen, a tulajdonos RTL Csoport operatív igazgatója, vezérigazgató-helyettese. Utóbbi szakembert arról is megkérdeztük, hogy a viszonylag korlátos piacméret és a nem éppen könnyű körülmények ellenére, miért olyan elkötelezettek Magyarország mellett.

Nemrég publikálta az RTL Csoport az első negyedéves jelentését, mely éves alapon 2,6%-os bevételnövekedésről számolt be, valamint megerősítette az egész évre vonatkozó, 6,6 milliárd eurós bevételi előrejelzést is. A bővülés a reklámszegmensben és a streamingben is erős volt, a tartalomgyártás területén viszont csökkenést látni. Mely területeken vagytok a legelégedettebbek...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés