Az utóbbi időszakban egyre több olyan tartalom került az Instagram ajánlásai közé, amelyeket ismeretlen profilok osztottak meg többször is, anélkül, hogy saját eredeti tartalmat gyártottak volna. Ez különösen a Reels szegmensben volt észrevehető.
Ezekre a felhasználói panaszokra reagálva most a Meta bejelentette, hogy változtatásokat hajt végre az Instagram ajánló algoritmusában. A cél, hogy háttérbe szorítsák az újraközölt tartalmakat, miközben előtérbe helyezik a kisebb profilok által megosztott eredeti videókat és képeket.
A Meta szerint eddig a nagyobb követőszámmal rendelkező felhasználók és az újraközölt tartalmak dominálták az eléréseket az Instagramon. Azon felhasználók, akik más platformokról, például a TikTokról vett tartalmakat osztottak meg újra, jelentős elérést érhettek el ezzel a stratégiával.
A TechCrunch szerint most ezen kíván változtatni a cég, amelynek célja egy igazságosabb platform létrehozása. Az információk szerint pedig a Meta arra törekszik, hogy
az Instagramon minden tartalomgyártónak egyenlő esélyei legyenek.
Bár pontos ütemterv nem került nyilvánosságra arról, mikor valósulnak meg ezek a változtatások, figyelemmel kell kísérni a platformot a következő hónapokban annak érdekében, hogy láthatóvá váljanak az ígért módosítások hatásai.
Címlapkép forrása: Jakub Porzycki/NurPhoto via Getty Images