Portfolio signature

Újra jöhet az üzemanyagárstop Magyarországon - De mi ezzel a baj?

Élesedett a KSH régiós üzemanyagár-összehasonlító rendszere, ami alapján elmondható, hogy a benzin és a dízel esetében is jócskán a régiós középmezőny felett alakulnak a hazai árak. Nagy Márton már jelezte is, hogy a friss adatok ismeretében a jövő héten a kormány össze fog ülni és vizsgálni fogja a kérdést, hogy szükséges-e beavatkozni az üzemanyagpiacon. A nemzetgazdasági miniszter egyebek mellett az újbóli árbefagyasztást sem vetette el - adódik a kérdés, hogy ha valóban erre kerülne a sor, akkor az milyen formában valósulna meg? Hogyan lehet tanulni a múlt tapasztalataiból, milyen probémákat szült a korábbi benzinárstop? Milyen egyéb megoldások léteznek az árak leszorítására?

Drága a benzin, jöhet a beavatkozás

Ahogy arról mi is beszámoltunk, a Központi Statisztikai Hivatal ma közzétette az új statisztikáját a régiós üzemanyagárak összehasonlításának céljával, a friss számok alapján elmondható, hogy

a hazai benzin-és dízelár a régiós átlag felett van.

Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 640, míg a régiós országokban 620 forint volt, írja a KSH, a magyarországi átlagár tehát 3,2%-kal magasabb a régiós átlagértéknél. A dízel üzemanyag heti átlagos ára Magyarországon 654 forint volt, ami 31 forinttal, 5%-kal haladta meg a régiós 623 forintos átlagárat, írják.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés