Portfolio signature

Csúnya a magyar kiskereskedelem uniós összevetésben is

Portfolio
Februárban 0,6 százalékkal csökkent a kiskereskedelem volumene Magyarországon a szezonálisan és naptárhatással igazított adatok szerint, amely európai uniós összevetésben sem túl erős szám. Az éves bázisú 1,1 százalékos növekedés ugyanakkor jobb mint az átlag.

Az, hogy februárban ismét csökkent a kiskereskedelmi forgalom volumene itthon, azt jelenti, hogy még nincs kint a gödörből a fogyasztás. Nincs ez másként Európában sem, ahol infláció jelentősen rontotta a lakosság vásárlóerejét, és bár a reálbérek már elkezdtek növekedni, a lakosság továbbra is óvatos, a megtakarítási hajlandóság megugrott.

Az EU-ban átlagosan 0,4 százalékkal mérséklődött a forgalom februárban, januárhoz viszonyítva. A legnagyobb visszaesést Németországban (-1,9 százalék) regisztrálták, de Belgiumban (-1,8 százalék) és Cipruson (-1,1 százalék) is magasan az átlag felett esett a kisker.

Ezzel szemben Lengyelországban (1,4 százalék), Horvátországban (1,2 százalék) és Észtországban (1 százalék) jelentősen emelkedni tudott a volumen.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés