Portfolio signature

Csúnya a magyar kiskereskedelem uniós összevetésben is

Portfolio
Februárban 0,6 százalékkal csökkent a kiskereskedelem volumene Magyarországon a szezonálisan és naptárhatással igazított adatok szerint, amely európai uniós összevetésben sem túl erős szám. Az éves bázisú 1,1 százalékos növekedés ugyanakkor jobb mint az átlag.
Ne maradj le az év legfontosabb retail eseményéről, hiszen a találkozó lehetőséget teremt a tapasztalatcserére, a kiskereskedelmi-szektor legnagyobb kihívásainak megvitatására!

Az, hogy februárban ismét csökkent a kiskereskedelmi forgalom volumene itthon, azt jelenti, hogy még nincs kint a gödörből a fogyasztás. Nincs ez másként Európában sem, ahol infláció jelentősen rontotta a lakosság vásárlóerejét, és bár a reálbérek már elkezdtek növekedni, a lakosság továbbra is óvatos, a megtakarítási hajlandóság megugrott.

Az EU-ban átlagosan 0,4 százalékkal mérséklődött a forgalom februárban, januárhoz viszonyítva. A legnagyobb visszaesést Németországban (-1,9 százalék) regisztrálták, de Belgiumban (-1,8 százalék) és Cipruson (-1,1 százalék) is magasan az átlag felett esett a kisker.

Ezzel szemben Lengyelországban (1,4 százalék), Horvátországban (1,2 százalék) és Észtországban (1 százalék) jelentősen emelkedni tudott a volumen.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés