Ahogy az 1990-es évek közepe és a 2000-es évek vége között született Z-generáció tagjai nagyobb számban jelentek meg a munkaerőpiacon, úgy kezdett el foglalkozni egyre több elemzés azzal, hogy ez a nemzedék igencsak felülírja a korábbi generációk által követett munkahelyi normákat, legyen szó a munkaidő, a rugalmas munkavégzési formák, vagy a munkahelyi kommunikáció kérdéséről.
Az utóbbi kérdést járta körül a BBC napokban megjelent cikke is, amelyben leírja egy fiatal Z-generációs pályakezdő küzdelmeit a munkahelyen elvárt kommunikációs stílussal kapcsolatban: Anna 2022-ben rögtön az egyetem elvégzése után helyezkedett el egy neves londoni hedge fundnál. Ő volt a legfiatalabb tagja a csapatának, a hozzá korban legközelebb álló kollégája is 10 évvel idősebb volt nála.
A munkájával alapvetően elégedettek voltak, azonban főnöke kifogásolta laza beszédstílusát, közvetlen viselkedését, ami felettese szerint aláásta szakmai hitelességét. Négy hónap után ezért el is bocsátották. Azzal indokolták kirúgását, hogy Anna stílusa nem illett egy vezető fedezeti alaphoz, nem passzolt a cég imázsához. Azt Anna is elismerte, hogy viszonylag közvetlen volt a cég ügyfeleivel, de úgy gondolta ez rokonszenvesebb, mintha távolságtartó lett volna. „Senki sem mondta meg előzetesen, hogy mit mondhatok vagy nem. Pedig az én koromban mindenki így beszél” – mondta az esetről az elbocsátott fiatal.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!