A Covid idején elterjedt online meetingek, illetve azok további, a koronavírus-járvány lecsengését követően is megmaradt széles körű használata az elmúlt években igen súlyos csapást mért az üzleti utazások iparágára. Tavaly számos légitársaság – különösen az amerikai fapadosok – jelentős pénzügyi veszteségekről számoltak be részben az üzleti utak terén tapasztalt visszaesések miatt. Az üzleti utazások iparágában érdekelt szereplőket összefogó nemzetközi szervezet, a Global Business Travel Association tavalyi jelentése szerint azonban az ágazatban a költések mértéke idén már várhatóan meghaladja a járvány előtti 1400 milliárd dolláros szintet. Ez a fordulat így két évvel korábban történhet meg, mint ahogy azt az elemzők eredetileg előre jelezték.
Nem az ügyfél miatt utaznak
Az iparág gyors visszaépülésében akár szerepet játszhat az is, hogy egyre több vállalat az ügyfelekkel való kapcsolattartás helyett más célra, mégpedig a távmunkában dolgozó saját munkavállalói közötti személyes találkozóra kezdi felhasználni a céges utakra elkülönített büdzséjét – jegyzi meg a BBC egy nemzetközi kutatásra hivatkozva. Az American Express Global Business Travel (Amex GBT) nemzetközi B2B utazási platform, illetve a Harvard Business Review üzleti folyóirat közös felmérése szerint ugyanis míg a Covid előtt az üzleti utak alapvetően az adott cég termékének, szolgáltatásának értékesítésével voltak kapcsolatosak, addig ma már egyre több az olyan céges út, amelynek célja nem az ügyfelekkel való kapcsolattartás, hanem a cég saját munkatársai közötti találkozók elősegítése (az utóbbi céges utakra a jelentés a non-customer travel kifejezést használja).
Az Amex GBT kutatása azt vizsgálta meg, hogy a nagyobb vállalatok miként használják fel a céges utazásokat arra, hogy összehozzák az egymástól földrajzilag igen nagy távolságban, távmunkában dolgozó munkavállalóikat annak érdekében, hogy a videóhívásokon keresztül létrejövő úgymond virtuális összekapcsolódások helyett valódi, személyes kapcsolatok alakulhassanak ki közöttük, amelyek aztán jelentősen segíthetik az egy-egy projektben való közös munkát.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!