A Vörös-tengernél történő fennakadások miatt Afrikát megkerülve hosszabb úton jutnak el a konténerhajók Kínából Európába, ez különböző iparági bejelentések szerint több termék esetében is hiányhoz és jelentős dráguláshoz vezethet. Most a Fitch is megszólalt az ügyben, mégpedig autópiaci fókusszal: az autóalkatrészek hosszabb úton történő behozatala nem befolyásolja a hitelminősítő várakozásait az európai árképzés további normalizálódásáról. Az új járművek ára a szállítások átütemezése ellenére sem fognak jelentősen emelkedni, nem kell akkora árrobbanásra számítani, mint a pandémiát követő chiphiány idején.
A Fitch arra számít, hogy a magasabb szállítási költségeket az autógyártók nem fogják beépíteni az új autók áraiba. Az Európa és Ázsia közötti szállítás költsége a Vörös-tengeren keletkezett zavarok miatt 2024 januárjában több mint kétszeresére nőttek 2023 novemberéhez képest, de még mindig 6 százalékkal elmaradnak a 2021-es, koronavírus-lezáráskor tapasztalt...
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái
Előfizetés