Portfolio signature

Élet a masszív áremelés után: mennyire drága a magyar benzin?

Ahogy arról mi is beszámoltunk, január közepén a magyarországi töltőállomások zöme anyavállalatától megkapta a jövedéki adóemelés második lépcsőjeként érvényre kerülő, 21 forintos üzemanyagár-emelésre vonatkozó utasítást. Az áremelést azóta minden magyarországi töltőállomáson megtették, ráadásul az olajpiaci folyamatok mentén még tovább drágult a héten a magyar benzin és a dízel is - ebben a környezetben és a rendelkezésre álló adatok mentén kiszámoltuk, hogy hol is áll most a régiós rangsorban a hazai üzemanyagár.

Két lépcsőben, de megtörtént a nagy emelés

Az talán senki számára nem nagy meglepetés, hogy a hazai üzemanyagárak elsődleges meghatározója a nyersolaj világpiaci ára, bár természetesen fontos még a devizateljesítmény, a finomítói prémiumok és a különböző kormányzati közbeavatkozások és elvonások is. A magyar piacnak azonban volt egy fontos "egyedisége" az idei év elején,

a kötelezettségszegési eljárás elkerülése érdekében ugyanis szükség volt a hazai finomított olajtermékek jövedéki adójának emelésére.

Ahogy arra már rámutattunk, jelentősen túlbiztosította magát a kormány az új adómértékkel, a jelenleg érvényes jövedéki adó ugyanis egészen a 420 forintos euró árfolyamig elegendő.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés