Előfizetői tartalom

Koldusbotra kerülnek az influenszerek a technológiai átalakulással

Portfolio
A tartalomkészítő világba is betört a mesterséges intelligencia (AI), a generatív algoritmusokkal létrehozott virtuális influenszerek egyre nagyobb teret nyernek, és ezzel nagy port kavarnak a 21 milliárd dolláros iparágban. A rózsaszín hajú, több mint 200 000 követővel rendelkező Aitana Lopez az egyik ilyen virtuális influencer, akinek posztonként körülbelül 1000 dollárt fizetnek azért, hogy a közösségi médiában termékeket népszerűsítsen, annak ellenére, hogy az utolsó bájtig csak egy számítógépes program műve.

A mesterséges intelligencia segítségével létrehozott virtuális influencerek egyre nagyobb hullámokat kavarnak a 21 milliárd dolláros tartalomkészítő iparágban. A luxusmárkák, köztük Kim Kardashian KKW Beauty-ja és a Louis Vuitton, már virtuális influenszereket alkalmaznak. Ráadásul egy Instagram-elemzés szerint a Kuki virtuális influenszerrel megjelenő hirdetések esetében...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés