Hazai pálya
Az autóipar átalakulása rengeteg kihívást állít a hagyományos autógyártók elé, de eközben lehetőséget is jelent az iparági szereplők számára. Az elektromos autók térnyerésével egyre nagyobb késztetést éreznek a kínai gyártók, hogy kiszabaduljanak a belföldi piacukról és globális tényezővé váljanak. Ennek hatását itthon is érezzük, hiszen a világ legnagyobb EV-gyártójának (elektromos és plug-in hibrid) számító kínai BYD korábban bejelentette, hogy két hazai forgalmazóval is megállapodott autóinak magyarországi forgalmazásáról, de a SAIC tulajdonában lévő MG is közölte, hogy Budapesten hozza létre regionális központját, valamint az AutoWallissal is megállapodott, mely szerint a magyar cég lesz az MG alkatrészkereskedelmi szolgáltatója.
A hazai piacukat már most is dominálják ezek a márkák, az ACEA adatai szerint 2022-ben a 44,8 százalék volt a kínai márkák részvényaránya, míg 2019-ben csak 36,1 százalék volt ez a részarány. Az AlixPartners előrejelzése szerint a 2023-as a további növekedésről szól, hiszen a prognózis alapján 50 százalék felett lehet a kínai márkák aránya a teljes belföldi értékesítésen belül.
De már nem csak a belföldi piacról beszélünk, hiszen Kína lassan a világ második legnagyobb autó-exportőrévé válik Japán mögött, sőt, a CarNewsChina.com szerint
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!