Előfizetői tartalom

Régi trükkel találkozhatunk a magyar boltokban: így emelnek árat a gyártók

Portfolio
Bár mérséklődik az infláció, az árak mellett egyes termékek méretén és mennyiségén is csökkenés vehető észre - írja a Pénzcentrum, amely Horváth Sebestyénnel, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzőjével járta körbe az úgynevezett zsugorfláció témáját.

Zsugorodás nemcsak a termékek árában, hanem azok fizikai méretében, súlyában vagy mennyiségében is megfigyelhető. A gyártók gyakran alkalmazzák azt a stratégiát, hogy változatlan áron kisebb mennyiséget kínálnak eladásra, ami a zsugorfláció jelenségét eredményezi. Horváth Sebestyén, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány junior elemzője a Pénzcentrumnak elmondta...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés