Előfizetői tartalom

Megállt a kávézás drágulása, erősödhet a magyar piac is

Portfolio
Továbbra is növekszik a minőségi kávéfogyasztás Magyarországon, azonban az új idők új kihívásokat hoztak – mondta el a Portfolio-nak Szabolcsi Lajos, a Dallmayr Magyarország ügyvezetője. A szektor átalakulásával a vendéglátóiparban is egyre többen vezetnek be különféle innovatív technológiákat, amelyek az elmúlt években tapasztalható munkaerőpiaci problémákra is megoldást jelenthetnek. Mindeközben a minőség mellett az automatás üzletágban is egyre fontosabbá válnak a kapcsolódó szolgáltatások, a versenyképes ár fenntartása pedig ezen a területen is jelentős fejlesztéseket igényel. Véletlenül se a pohár mérete legyen kisebb vagy alacsonyabb a mögöttes szolgáltatás minősége, ez a stratégia ugyanis hosszú távon vissza fog ütni azokra, akik most ezzel nyernek piacot.

Hogyan alakult a kávéfogyasztás mértéke Magyarországon az elmúlt egy évben, hasonlóan az élelmiszerek egy széles köréhez, itt is megfigyelhető a volumen jelentős csökkenése? A rendelkezésünkre álló adatok szerint a magyar piac az elmúlt 12 hónapban nagyjából 10%-ot csökkent mennyiségben, miközben értékben 22% felett nőtt, de az összetétele is változik, hiszen az arabica...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés