Tovább drágult a Budapest–Belgrád-vasútvonal, de végül még ennél is sokkal drágább lehet
Portfolio
Több mint 5,4 milliárd forint többletforrást kap a Budapest–Belgrád-vasútvonal – írja a hvg.hu a csütörtök este megjelent Magyar Közlöny alapján. Közben a Telex arról írt, hogy a biztosítórendszert a kínai fél nem tudja megcsinálni uniós szabványok szerint, ezért másik kivitelezőt kell keresni, ami miatt még drágább lehet az építkezés. De az is lehet, hogy végül nem is a tervezett 160 km/órával, hanem csak 100 km/órával közlekednek majd a vonatok, ha nem sikerül kiépíteni a rendszert. A lap információi szerint az ügy odáig jutott, hogy Orbán Viktor októberi kínai útján is szóba fog kerülni a kérdés.
A Magyar Közlönyben megjelent rendelet szerint a Szeged-Rendező–Röszke–országhatár vasútvonal rekonstrukció projekt eddig 45 milliárd forintos költségét emelik meg újabb 5,4 milliárd forinttal. Az emelésre azért van szükség, mert a Soroksár és Kelebia közötti szakaszon bevezetendő vágányzár idején is biztosítani kell a teherforgalmat Magyarország és Szerbia között...
Kedves Olvasónk!
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
Portfolio.hu teljes cikkarchívum
Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái