Augusztustól él, de már márciusban bejelentette az Orbán Viktor vezette magyar kormány, hogy kötelező akciózásra kötelezi a boltokat, amely mintegy 20 termékkategóriában írja elő a legnagyobb üzletláncoknak, hogy legalább egy terméket akciósan kínáljanak minden héten. A kabinet akkor azt közölte, hogy a lépést francia és görög intézkedések mintájára hozták meg, azonban már akkor látszott, hogy alapvető különbségek vannak a kormányzati programok között.
Franciaországban ugyanis a Bruno Le Maire vezette gazdasági kormányzat nem tette kötelezővé az akciózást, hanem megállapodtak az ország legnagyobb boltláncaival - például a Carrefourral, az Intermarchéval és az Auchannal -, hogy 50 termékkategóriában tartanak majd olcsóbb, akciós árut.
A kritikusok már akkor jelezték, hogy az intézkedésnek érdemi hatása nem lesz a pénzromlás megfékezésében, még ha az inflációellenes negyedév (trimestre anti-inflation) feliratot ki is kell helyeznie a boltoknak: a beszállítók ugyanis azonnal megemelték több árucikk árát. Erre válaszul a nagy boltláncok a sajátmárkás termékeiket kezdték el akciózni.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!