Babaszoba, vállalati óvoda, a magánbölcsődei elhelyezés támogatása, 50%-nál is magasabb női vezetői arány, 16 hét apaszabadság a szülés után, csoportos coaching az újdonsült anyukáknak és apukáknak a munka-magánélet sikeres összehangolásáért. Rengeteget tehet egy munkáltató a kisgyermekes kollégák jóllétéért, a tapasztalatok szerint mégis kevesen fordítanak időt, energiát erre. Pedig az egyre fokozódó munkaerőhiányban lépéselőnyre tehetnek szert azok a cégek, amelyek minden életszakaszban támogatják alkalmazottaikat.
“Magyarországon is egyre több a valamilyen családbarát címmel rendelkező munkaadó, sajnos azonban egy ilyen elismerés sem feltétlenül jelent biztosítékot arra, hogy például a szülés után visszatérő anyukáknak könnyű lesz a dolga” - véli Repka Ágnes, munkajogi szakokleveles tanácsadó, HR-szakértő.
Családbarátnak nem elég látszani, annak is kell lenni
Egyes vállalkozások mindössze PR- és kommunikációs célokra használják a családbarát címet, a szervezet működését valójában nem hatja át ez az odafigyelő gondolkodásmód. Az elnyert kitüntetést “kiteszik az ablakba”, honlapra, feltüntetik álláshirdetéseiken, de ha az élet úgy hozza, nem foglalkoztatják vissza a gyesről, gyedről visszatérni szándékozó kismamákat. Másutt érdemi próbálkozások és megvalósult jó ötletek kísérik a családbaráttá válás folyamatát, de ezeknek mindig van egy vagy több kerékkötője. Mégpedig az, hogy néhány vezető nem tud és nem is akar azonosulni a célokkal, így a ténylegesen családbarát működés nem épül be a vállalat mindennapi rutinjába.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!