A Lidl Magyarország Bt. a 2022. február 28-án végződő pénzügyi évében 973,5 milliárd forint bevételt ért el, amely 30,1 százalékkal magasabb, mint az előző pénzügyi év 748,1 milliárdos adata. Ezt a növekedést azonban érdemes az élelmiszer-inflációhoz viszonyítani, amely a Lidl pénzügyi évében 31,5 százalék volt, vagyis a kiskerláncnál eshetett a termékvolumen, még ha nem is olyan mértékben, mint több vetélytársánál.
A Lidl - és a hasonlóképpen csúsztatott pénzügyi évről adatot közlő Tesco - eredményeinek összevethetőségét a többi kiskereskedelmi lánccal nagyban rontja az a tény, hogy a kiskereskedelem teljesen más képet mutatott 2022 egészében, mint 2022 március eleje és 2023. február vége között. Az idei év elején már óriási mínuszokat lehetett látni a volumenben.
Ehhez hozzátartozik, hogy 2022 második félévétől, ahogy csökkentek a reálbérek, az egész hazai kiskereskedelmi szektorban megindult a lefelé vásárlás, amely sokszor a saját márkás termékek felé való elmozdulást jelentette.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!