Az Európai Unió az évtized elején ismét nekifutott annak, hogy csökkentse a halálos áldozatok számát az utakon, mindezt azután, hogy a 2010-2020-as célokat nem tudták teljesíteni. 2010-ben az EU 27 tagállamában 29 682 ember halt meg közlekedési balesetben, ezt sikerült 22 648-ra redukálni 10 év leforgása alatt, amely 23,7 százalék. Eközben a cél 46,4 százalék volt.
Most azt tűzték ki, hogy 2019 és 2030 között 50 százalékkal csökkenjenek a halálos balesetek, pontosabban az áldozatok száma. Az első időszak ígéretesen indult, de ez a koronavírus-járványnak és a közlekedés drasztikus visszaesésének volt köszönhető, nem pedig a közlekedési morál javulásának. 2021-ben már nőttek a számok, majd 2022-ben még tovább.
A közúti halálozás alakulása az EU-ban (fő) | |||
2019 | 2020 | 2021 | 2022 |
22 761 | 18 885 | 19 932 | 20 680 |
-17,0% | 5,5% | 3,8% | |
Forrás: ETSC |
Az elmúlt 10 évben, vagyis 2012 és 2022 között az EU-ban 22,1 százalékkal csökkent a baleseti halálozás, és mindössze egy ország, Litvánia tudott jelentős, 60,3 százalékos csökkenést elérni, őt Lengyelország követi 46,9 százalékkal.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!