Kevesebb turista
„A vendégszám szerencsére csak kisebb mértékben esett vissza, ám a vendégek többsége sokkal jobban megnézi, hogy mire költi a pénzét. A drágább borok helyett az olcsóbbakat választják, három fogás helyett pedig megelégednek kettővel” – így próbálta meg érzékeltetni a jelenlegi piaci folyamatokat Semsei Rudolf, a Magyar Vendéglátók Ipartestületének alelnökeként is dolgozó étteremvezető. A VakVarjú Éttermek tulajdonos-ügyvezetője szerint Budapesten belül is rendkívül változó a helyzet, mert a külvárosi éttermekbe alig jut el turista. A forgalom visszaesése ezért itt látványosabb.
„Nyáron a teraszos éttermek a többi egységhez képest természetszerűleg előnyben vannak, és nagyobb bevétellel kalkulálhatnak. Mivel épp turistaszezonban járunk, jelentős a külföldi vendégek száma az éttermekben, ám bizonyos nemzetek tagjai eltűntek a piacról. Nincsenek orosz turisták, és a pandémia előtti időkhöz képest kínai vendégből is még mindig kevesebb van” – részletezte a helyzetet Semsei Rudolf.
A rezsi a nagy gond
Mivel sok éttermes vállalkozó év végén, kényszerből belement az 1-2 évre rögzített, fixtarifás, többszörös energiaárakba a szolgáltatójával, ezért a talpon maradás érdekében minden lehetséges marketingfogást élesben tesztelnek a piacon, ami becsábíthatja a vendégeket.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!