A cég árbevétele 404,6 milliárd forint volt 2022-ben, amely 25,8 százalékkal haladja meg az előző évi 321,6 milliárd forintot. A bevétel több mint 98 százalékát maguk a kiskereskedelmi eladások teszik ki.
A kiadások között a legnagyobb tétel - nem meglepő módon - az eladott áruk beszerzési értéke, amely 2022-ben 26,2 százalékkal emelkedett, vagyis nem változott az aránya a forgalomhoz képest: maradt 76 százalék. Ez azért fontos adat, mert megmutatja, hogy az adott cég a magas inflációs környezet okozta fogyasztó "zavarodottságot" kihasználva növelte-e az árrését (realizált-e "extra profitot") vagy sem.
A cégnél a bevétel növekedése megegyezett az élelmiszerek árának növekedésével, amely jelentheti azt, hogy a forgalom volumene nem nőt, de emellett nem zárható ki az sem, hogy a Penny áremelkedése elmaradt az átlagos 26 százaléktól és a növekményben szerepet játszik az is, hogy az emberek több terméket tettek a kosarukba. Az ugyanakkor biztos, hogy a tavalyi és az idei inflációs környezetben egy cég bevételének alakulása sokkal kevesebbet árul el a teljesítményéről, mint a korábbi években.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!