Előfizetői tartalom

Letarolja a dömping a magyar boltokat

Úgy tűnik, hogy a kiskereskedelmi üzletek többszörösen túlteljesítik a kormányzat által elrendelt kötelező akciózást, ugyanis az első fecskék nem 10%-os, hanem 30-50%-os leárazásokat hirdettek. Ez nem is meglepő, hiszen az FMCG-szektorban a vásárló a füle botját sem mozdítja meg egy 10%-os akcióért. Ugyanakkor az is könnyen elképzelhető, hogy az üzletek nem igazán fognak több és nagyobb akciót végrehajtani, mint eddig, csak az eddigi „piaci akciókat” keresztelik át „kötelező akciókra”. Habár a törvény csak a kiskereskedőket kötelezi árleszállításra, könnyen lehet, hogy a valóság ennél bonyolultabb lesz.

Nem túl nagy feladat 20 terméket leakciózni egy diszkontnak, egy szupermarketnek, de főképp nem az egy hipermarketnek. Olyannyira nem, hogy hetente ennek a sokszorosát kínálják kedvezményesen a vállalatok a vásárlóknak, hogy becsalogassák őket az üzletekbe. A 10% pedig egyenesen smafu, a vásárlókat ugyanis ez nem igazán izgatja fel. A kiskereskedelmi láncok a kormányzati kommunikációs...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés