Portfolio signature

A katasztrófasorozat után hatalmas fordulat Európa egyik legerősebb országának autógyártásában

Portfolio
Hiába várták sokan, 2022 nem hozta el a növekedést az Egyesült Királyság sokat szenvedett autógyártása számára. 2023 első három hónapja ugyanakkor bizakodásra adhat okot, a globális chip- és alkatrészhiány enyhülése jótékonyan hatott a termelésre, amelynek köszönhetően zsinórban a második hónapban tudott bővülni a szigetország autógyártása.

A Brexit, a koronavírusjárvány miatti szigorú intézkedések, a globális chiphiány, az ellátási láncokkal kapcsolatos problémák és az egekbe szökő energiaárak hatására a szemünk láttára vált valóra a katasztrófa az Egyesült Királyságban, ahol az autógyártás pár év leforgása alatt hatalmasat zuhant. Tavaly csupán 775 ezer autó készült az Egyesült Királyságban, amely közel 10 százalékos visszaesést jelentett 2021-hez képest. Azt, hogy mennyire nehéz helyzetbe került a szigetország autógyártása, jól mutatta, hogyhogy a koronavírusjárvány kirobbanását megelőző 2019-es évhez képest több, mint harmadával kevesebb autót gyártottak 2022-ben.

Ilyen előzmények után hatalmas előre lépésnek számít és valóban bizakodásra adhat okot, hogy az Egyesült Királyságban zsinórban a második hónapban tudott bővülni az autógyártás. A Brit Autógyártók- és Kereskedők Szövetsége (SMMT) által közzétett legfrissebb statisztikákból ugyanis kiderült,

márciusban 81605 autó készült a szigetországban, amely 6,1 százalékos növekedést jelentett az előző év azonos időszakához képest.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés