Előfizetői tartalom

Utoljára a koronavírus-válságban voltak ilyen borúlátóak a magyarok

Portfolio
Az üzleti bizalmi index az októberi nagy zuhanás után novemberben némileg tovább csökkent. A fogyasztói hangulat viszont kissé javult, bár így is borúlátóbb maradt szeptemberi, rettenetes pesszimizmusánál. A GKI Gazdaságkutató által végzett felmérés szerint az üzleti várakozások a 2021 eleji covidos időszakban voltak hasonlóan negatívak. A fogyasztók pedig továbbra is pesszimistábbak, mint 2020 tavaszán, a Covid-járvány okozta pánik idején voltak. Jó hír viszont, hogy az üzleti szféra foglalkoztatási hajlandósága kissé erősödött, áremelési törekvése gyengült, miközben a fogyasztók munkanélküliségtől való félelme és inflációs várakozása is kedvező irányba változott.

Novemberben az üzleti szférában főleg az ipari, de az építőipari bizalmi index is csökkent, ugyanakkor a szolgáltató és kereskedelmi cégek várakozása javult. Ez utóbbiak az októberi nagy romlás korrekciójának tekinthetők. Az üzleti bizalmi index négy hónappal ezelőtt került negatív tartományba, vagyis lett több a ború-, mint a derűlátó cég. Az index süllyedése azóta...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés