A dohánytermékek szálra vetített összesített forgalma négy év alatt alig változott, az idei évben még növekedett is a fogyasztás az előző év adataihoz képest, és mindez elsősorban az új típusú termékek Magyarországra is jellemző erőteljes térhódításával függ össze - erre a megállapításra jutottak kutatók idehaza és erről beszélgettünk a téma két szakértőjével. Joó Tamás egészségügyi közgazdász és Pénzes Melinda megelőző orvostan és népegészségtan szakorvos - akik mindketten a Semmelweis Egyetem Egészségügyi Menedzserképző Központjának adjunktusai - a Portfolio-nak adott interjújukban beszéltek a legújabb dohánypiaci és fogyasztási trendekről, így az Elf barokról, a hevített termékekről és azok népszerűségének okairól, valamint az új típusú termékek adóelőnyéről. Szó volt arról is, hogy a hatóságok miért csak futnak az ipar után, mi lenne a legfontosabb cél a dohányzás visszaszorítása érdekében, és ki mit tehet ezért.
Lassan 4 évvel ezelőtt beszélgettünk a dohánypiacról. Azóta milyen főbb trendek zajlottak, zajlanak Magyarországon? Joó Tamás: 4 évvel ezzel az egyik kiemelendő piaci folyamat volt, hogy a kézzel sodort cigaretta fogyasztása jelentősen előretört hazánkban. Ez számokban azt jelentette, hogy Magyarországon növekedett a vágott dohány piaci részesedése leginkább az azt megelőző...
Kedves Olvasónk!
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
Portfolio.hu teljes cikkarchívum
Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái