Előfizetői tartalom

Bréking: leállt az orosz kőolajszállítás Magyarországra!

Portfolio
Augusztus 4-én leállította az ukrán vezetéküzemeltető Ukrtransnafta a Barátság II. vezetéken a kőolaj-szállítást Magyarország, Csehország és Szlovákia felé amiatt, mert nem kapta meg az oroszok által előre kifizetett tranzitdíjat a hetedik uniós szankciós csomagból adódó átutalási bonyodalmak miatt – derült ki kedden délután orosz és brit hírügynökségek tudósításaiból. Mindez azt jelenti, hogy immár ötödik napja nem jön az olcsó urali kőolaj Magyarországra a vezetéken, amit a Mol Portfolio-nak küldött válaszában is elismert. A cég egyúttal utalt rá, hogy tárgyalások zajlanak a tranzitdíj átvállalásáról azért, hogy az ukránok újraindítsák a kőolajszállításokat Magyarország felé is. Egyelőre nem tudni, hogy meddig fognak állni a vezetékes szállítások azon három régiós ország felé, amelyek éppen felmentést kaptak az orosz olajembargó év végi hatálya alól a hatodik uniós szankciós csomagban. Mindenesetre a hír a gazdasági, illetve az üzemanyag-ellátási kilátások szempontjából egyértelműen negatívnak tűnik akkor, ha a szállítások tartósan állnának, így nem véletlen, hogy a hírek megjelenése hatására a Molt és a magyar tőzsdét, illetve a forintot is ütni kezdték.

Ki mit mond a leállítás okaként? Az orosz RIA Novoszti hírügynökség beszámolója szerint a Transznyefty orosz vezetékmonopólium megerősítette, hogy leállította az olajszállításokat a Barátság kőolajvezeték déli ágán Magyarország, Szlovákia és Csehország felé, míg az északi ágon Fehéroroszországon át Lengyelországba és Németországba folytatódnak a szállítások....

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés