Előfizetői tartalom

Németországban érezhetően csökkent a fogyasztói bizalom a járvány és az infláció miatt

Portfolio
Tavaly decemberben érezhetően csökkent a fogyasztói bizalom Németországban. Mind a gazdasági, mind a jövedelmi várakozások, valamint a vásárlási hajlandóság jelentősen csökkent. Mivel a megtakarítási hajlandóság is újra nőtt, a GfK 2022 januárjára a fogyasztói bizalom -6,8 pontra történő csökkenését prognosztizálja, ami öt ponttal alacsonyabb az idei decemberi értéknél (-1,8 pontról korrigálva). Ezek a GfK Fogyasztói Várakozások felmérésének 2021 decemberére vonatkozó eredményei.

Ez sorban a második alkalom, hogy a fogyasztói bizalom jelentősen csökkent. Ennél alacsonyabb értéket legutóbb idén júniusban mértek, -6,9 ponton. A fogyasztói bizalom az év végéhez közeledve két ok miatt is nagy nyomás alatt van. Az egyik a koronavírus-járvány negyedik hulláma miatti magas esetszámok és további korlátozások, a másik ok a jelentősen megemelkedett árak...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés