Előfizetői tartalom

A dohányreklámok sorsára juttatnák az olajcégek hirdetéseit

A világ legnagyobb olajvállalatai közül többen megtévesztik reklámjaikkal a nyilvánosságot, amikor tevékenységüket úgy állítják be, hogy annak középpontjában a fenntarthatóság áll, ezért a dohánytermékek csomagolásán alkalmazottakhoz hasonló egészségi-, környezetvédelmi figyelmeztetéseket kellene bevezetni hirdetéseiken - állítja a ClientEarth nevű nonprofit ügyvédi zöldszervezet, amely szerint a másik opció a fosszilis energiavállalatok hirdetéseinek betiltása.

A ClientEarth röviden "nagy megtévesztésként" jellemzi a gyakorlatot, amely gyakorlatilag megegyezik a greenwashing néven ismert és nem ritkán alkalmazott marketingeszközzel. Ennek célja leegyszerűsítve az, hogy környezetbarát(abb)nak állítsa be egy társaság tevékenységét (a valóságoshoz képest). A társaság kutatásában kilenc nagy olajtársaságot vizsgált meg, részletesen...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés