Előfizetői tartalom

Milliók vívnak virtuális háborút minden nap - Akkora üzlet van benne, amit kevesen gondolnának

Komoly gazdasági vetülete van az e-sportnak, amelynek bevétele világszinten tavaly 180 milliárd dollár körül volt, a marketingtevékenységek pedig további plusz forrásokat jelentenek. Az Egyesült Államokban a hirdetésekre költött pénzek egyharmada ilyen platformokon történik a fiatalabb generációk megszólítása érdekében - erről Nagy Zoltán, a Magyar Közgazdasági Társaság Sportgazdaságtani szakosztályának elnökségi tagja, a hazai e-sport tevékenységek egyik koordinátora (emellett a Magyar Telekom Csoport biztonsági igazgatója) tájékoztatott egy online eseményen. Kérdésünkre azt is elárulta, hogy a magyar videojáték piac jelenlegi mérete meghaladja a 40 milliárd forintot egyes felmérések szerint.

Nagy Zoltán a Magyar Közgazdasági Társaság által online tartott beszélgetésen az előadását azzal a felvetéssel indította, hogy a játékosokról kialakult egy sztereotípia, miszerint "ők általában fiatal srácok, akik a monitor előtt barnulnak", pedig ez már megdőlt. A „Gamer” világ múltja A Tennis For Two című elektronikus játékot 1958-ban készítette el William Higinbotham...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés