Előfizetői tartalom

Kellemetlen meglepetés: lekonyult a magyarok vásárlási kedve

Portfolio
Februárban a kiskereskedelmi forgalom volumene - szezonális és naptárhatástól tisztítva - 1,2%-kal mérséklődött az előző hónaphoz képest. A csökkenő tendencia tavaly év vége óta jellemző, elsősorban a második koronavírus-hullám miatt novemberben életbe lépő korlátozások miatt. A friss adat tehát abból a szempontból kellemetlen meglepetés, hogy a további csökkenés úgy következett be, hogy még a márciusi lezárások hatása nem is jelentkezett.

A fix bázisú mutató jól mutatja a kiskereskedelmi forgalom lefelé kanyarodó tendenciáját: Az egy évvel korábbi helyzettel összevetve 5,9%-os a visszaesés, ennek a számnak azonban kevesebb jelentőséget kell tulajdonítani, hiszen tavaly februárban már megindult az első nagy bevásárlási hullám a lezárásoktól való félelem miatt. "Az élelmiszer-kiskereskedelem 3,5 százalékos...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés