A háztartási nagygépek, fényforrások és elektronikus kijelzők beszállítóinak már tavaly november óta A-tól G-ig terjedő energiaskálán kell besorolniuk a termékeiket, mert a jobb átláthatóság érdekében megszűntek az A+, A++ és A+++ besorolások, és most márciustól az új energiahatékonysági címkéket az üzletekben és a webshopokban is kötelező kihelyezni, amelyet ellenőrizni is fog a fogyasztóvédelmi hatóság – hívja fel a figyelmet a változásra az Innovációs és Technológiai Minisztérium közleménye. A címkéken ráadásul bővebb adattartalmat is fel kell tűntetnie a gyártók és a boltoknak is, ami így mind segíti a fenntartható és környezettudatos vásárlói döntéseket.
Az energiacímkézés az elmúlt 25 évben a fogyasztók tájékoztatásának egyik legfontosabb eszközévé vált, miközben hathatósan ösztönözte a gyártói innovációt. A folyamatos fejlesztések nyomán a készülékek egyre hatékonyabbak lettek, idővel már egyetlen árucikk sem tartozott az alsóbb osztályokba. A vásárlók számára követhetetlenné váltak az A kategóriát követő...
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái
Előfizetés