Portfolio signature

A Mercedes új stratégiát hirdetett – Mi lesz így a sorsa a félbehagyott kecskeméti autógyárnak?

A Daimler új stratégiát hirdetett, amelynek középpontjában már nem az értékesítési rekordok hajszolása, hanem a minél nyereségesebb működés és az új technológiák, kiemelten az elektromos- és önvezető autózás áll majd. Mindez tovább erősítheti a kecskeméti Mercedes-üzem pozícióját a globális gyártóhálózaton belül, mert minden szempontból alkalmas arra, hogy érdemben hozzájáruljon a hosszú távú célok eléréséhez. Ugyanakkor látni kell az érem másik oldalát is, a most meghirdetett stratégia aligha kedvez a Kecskemétre tervezett második Mercedes-gyár mielőbbi megépülésének.

Ola Källenius nemrég bemutatta a Daimler hosszú távú stratégiáját, amellyel a német autógyártó tavaly kinevezett vezére egyértelművé tette, szakítani kíván a Dieter Zetsche által ráhagyott örökséggel. A Daimler korábbi vezérét sokan dicsérték, mert vízióival a Mercedes-Benzt visszaültette a prémium autógyártás csúcsára, az értékesítési darabszámok tekintetében. Ugyanakkor rengeteg bírálatot is kapott, mert ez idő alatt a jövő autóiparát meghatározó trendek elrobogtak a Daimler mellett és a lemaradás leküzdéséért hatalmas árat kell fizetniük évek óta a nyereségesség oltárán. Mindezek fényében érthető, hogy a Källenius által meghirdetett stratégia középpontjában miért

  1. Az új technológiák, kiemelten az elektromos- és önvezető autózás
  2. És a magas értékesítési darabszámtól a minél nyereségesebb működés irányába történő elmozdulás áll.

Előbbi megvalósítása érdekében a tervek szerint a Mercedes-Benz 20 tisztán elektromos és 25 plug-in hibrid modellt dob majd piacra 2030-ig, amelyek az értékesítések meghatározó részét adják majd. De nem csak a modellkínálat alakul át, drámai csökkenés lesz a belsőégésű motorok kínálatában. A vállalat nagy hangsúlyt fektet majd arra is, hogy az elektromos hajtáslánc fő komponenseinek kutatás és fejlesztését házon belül tudja, a kulcsterületeken pedig szoros együttműködést alakítson ki a beszállítóival.

A különböző szoftveres megoldások alkalmazása is egyre nagyobb szerephez jut, legyen szó akár a mesterséges intelligenciával ellátott multimédiás rendszerekről, a vezető támogatásról, vagy éppen az akkumulátorfelügyeleti rendszerről. Természetesen nem maradhattak ki a bemutatóból azok a rendszerek és megoldások sem, amelyek idővel egyre magasabb fokú autonóm vezetést tesznek lehetővé különböző szenzorok, radarok és kamerák segítségével. Ahogy kiderült az is, hogy a Daimler az Nvidiával kíván szorosan együttműködni több meghatározó területen. Ennek pedig azért van jelentősége, mert a jövőben a szoftver lesz a fő vonzereje egy járműnek, látni kell, hogy hamarosan nem az lesz a differenciálás legfőbb eszköze, hogy hány különböző fajta motorral kínálnak egy járművet, hanem hogy milyen szoftver és chip található benne és azt ki szállítja.

Milyen témákat ölel fel a cikk?

  • A Daimler új stratégiát hirdetett - Szakítanak Dieter Zetsche örökségével
  • A középpontban a nyereségesség és az elektromobilitás áll majd
  • Az új stratégia tovább erősíti a magyar operációt
  • Nagy kérdés viszont, mi lesz így a sorsa a félbehagyott kecskeméti Mercedes-gyárnak?

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés