Előfizetői tartalom

Gyenge a magyar kiskereskedelem, megtorpant a kilábalás

Portfolio
Augusztusban a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers adat szerint 1,2, naptárhatástól megtisztítva 0,7%-kal csökkent az előző év azonos időszakihoz képest, jelentette a KSH. A koronavírus-járvány kirobbanása óta eddig egyszer, júliusban nőtt éves alapon a kiskereskedelem. A kiskereskedelem gyengélkedését az okozza, hogy a munkanélküliség magasabb szinten jár továbbra is, mint a válság előtt, százezrek dolgoznak részmunkaidőben, és habár a teljes munkaidős foglalkoztatottak keresete emelkedik, a bértömeg stagnál a gazdaságban. Mindemellett a visszafogott fogyasztásban szerepet játszanak az óvatossági megfontolások is.

A koronavírus-járvány első hulláma utáni V-alakú kilábalásba vetett bizalom egyre inkább csökken, miután a gazdasági adatok azt mutatják, hogy lassabb lesz a fellendülés. A V-alakú kilábalás helyett egyre inkább a Nike-alakú (pipa alakú) kilábalás jelei mutatkoznak, vagyis egy elnyújtottabb, lassabb kilábalási pálya elé nézhet a gazdaság. Erre utal az augusztusi kiskereskedelmi...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés