FONTOS Egzisztenciális válságban az európai autóipar - Ez már a mélypont?
 
Előfizetői tartalom

2009 óta nem látták ilyen borúsan saját helyzetüket a németek

Portfolio
Meredeken, 2009 óta nem látott szintjére zuhant a német fogyasztói hangulatindex a GfK felmérése szerint. Az adatból arra lehet következtetni, hogy a koronavírus-járvány a vártnál sokkal nagyobb mértékben veti vissza a lakossági fogyasztást, ami ha tartósan így marad, a válság elmélyüléséhez vezethet. A fogyasztói hangulatindex mellett a németek saját jövedelmüket és a gazdaság helyzetét illetően is pesszimisták.

A német fogyasztói morál 2009 óta nem látott szintre csökkent ebben a hónapban, derül ki a GfK kutatásából. Ez azt jelenti, hogy a koronavírus-járvány erőteljesen fékezi a háztartások költekezését. A nürnbergi székhelyű intézet mintegy 2000 német fogyasztós kérdezett meg, és az ő válaszuk szerint a fogyasztók hangulata az előzőleg mért 8,3 pontról 2,7 pontra zuhant...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés