Előfizetői tartalom

Több száz millió is összejöhet - Robbanásszerűen nő a közösségi finanszírozás

Január 31-én Ausztrália fővárosában 72 órás szükségállapotot rendeltek el a pusztító bozóttüzek miatt. Világszerte sokan élnek az adományozás lehetőségével, hogy így támogassák a katasztrófa helyszínén dolgozó állatvédő szerveket, vagy az elhárításon dolgozó hatóságokat, a online közösségi finanszírozás pedig sosem volt még ennyire népszerű. Az egyik legnagyobb ilyen külföldi oldal a GoFundMe, ahol Ellen DeGeneres amerikai műsorvezető saját maga által indított kampányával hívta fel az adakozni vágyók figyelmét a bozóttüzekre. A Facebookon is mindennapos lett egy az adakozásra való felhívás az új, Adománygyűjtések opción keresztül. De mi a helyzet itthon? Mennyire szeretnek jótékonykodni a magyarok? Kampányolnak-e ismert személyek? Mekkora összegeket ajánlanak fel az emberek? Két különböző üzleti modellt alkalmazó hazai weboldal képviselőit kerestük fel. Az Adjukössze.hu elsősorban civil szervezetek támogatására ad lehetőséget, míg a GiveMyChance.hu-n PayPal-en keresztül közvetlenül a kampány indítójának utalhatjuk el a felajánlott összeget.

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés