Előfizetői tartalom

Visszaélések célpontjává válhatnak a felkészületlen szolgáltató központok

Gulyás Marcell, EY
Egy közepes város lakosságának megfelelő ember dolgozik ma Magyarországon szolgáltató központokban (SSC), amelyek a hazai gazdaság egyik legdinamikusabban fejlődő ágazatát jelentették az elmúlt években. Ezek a központok sokszínű, multinacionális környezetben üzemelnek, határokon átnyúló tranzakciókat bonyolítanak, távolról kezelnek üzleti kockázatokat, sokszor ország- és piac specifikus ismeretek hiányában, egy-egy folyamat különböző fázisait gyakran más-más földrajzi helyszínen kezelik. Az SSC-struktúra mindezek alapján magában hordozza, hogy a visszaélések megelőzése és felderítése az átlagosnál is nagyobb szakértelmet kíván.

Legyen szó személyes ajándékról, szolgáltatásról, szórakoztató programról, esetleg készpénz átadásáról, sokféle módja van annak, hogy valaki jogosulatlan előnyhöz jusson, és kárt okozzon egy cégnek. Az elmúlt időszakban a hatóságok is nagyobb szigorral lépnek fel az ilyen esetekben, miközben egyre több szervezet ismeri fel, hogy foglalkoznia kell a kérdéssel. Globálisan...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés