Előfizetői tartalom

Miért (lenne) fontos a jó jegybanki kommunikáció?

Siklós Dóra
A jegybank szakmai tevékenységével kapcsolatban az utóbbi időben számos közgazdász fogalmazott meg kritikát. A kamatcsökkentés üteme, mértéke, valamint a Növekedési Hitelprogram első, majd második köre sok szakértőben ébresztett kételyeket. Arról persze hosszan lehetne vitatkozni, hogy a megfogalmazott problémák milyen valószínűséggel következhetnek be, illetve milyen makrogazdasági hatásokkal járhatnak, mégsem alakult ki hosszas szakmai diskurzus és nem is alakulhatott ki, amiben jelentős szerepe van a jegybanki kommunikációban bekövetkezett változásnak.

Janet Yellen, a Fed alelnöke idén áprilisban, a gazdasági újságírók szövetségének jubileumi konferenciáján a jó és hatékony jegybanki kommunikáció fontosságára hívta fel a figyelmet. A jegybanki kommunikációnak “békeidőkben" is kiemelkedő szerepe van az inflációs várakozások lehorgonyzásában valamint a befektetők várakozásainak alakításában, de a jelenlegi alacsony...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés