Előfizetői tartalom

K+F vagy üzleti környezet - miért nem innovatívak a magyar vállalatok?

Portfolio
Mindenki ismeri azt a közhellyé nemesedett közgazdasági összefüggést, hogy a magasabb innováció segíti a gazdasági növekedést. Hasonlóan nehéz nem észrevenni, hogy mennyi gazdaságpolitikai intézkedés épül erre a meglátásra, az innováció közvetlen támogatásától a klaszterek segítésén át az EU által finanszírozott kutatásokig. De néha érdemes időt szakítani arra, hogy átgondoljuk, mi áll a közhelyek mögött. Mi befolyásolja például a vállalatok innovációs döntéseit, és milyen hatással van ez az eredményességükre? És hogyan segítse ezt a gazdaságpolitika? A fenti kérdésekre érdekes válaszokat talált Muraközy Balázs, az MTA Közgazdaságtudományi Intézet kutatója. Az írás korábbi változata a KTI blogján olvasható.

Nem csak a K+F. Mielőtt lelőném a poént (vagy máris kiderülne, hogy nincs is), érdemes végiggondolni, hogyan működik az innovációs folyamat. A folyamat eredménye - outputja - egy termék, szolgáltatás, új termelési eljárás vagy szervezeti megoldás bevezetése. Ez a szemlélet Joseph Schumpeter nagyhatású munkájából indul ki, mely szerint egy zseniális technológiai áttörés...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés