Előfizetői tartalom

Mennyiből költhet a magyar? - Lejjebb csúsztunk a rangsorban

Portfolio
Az európaiaknak 2008-ban fejenként átlagosan 12 500 euró áll rendelkezésére fogyasztási cikkek megvásárlására - többek között ez derül ki a GfK GeoMarketing által 41 országban elvégzett GfK Európai vásárlóerő 2008/2009 című felmérés eredményeiből. Első helyen Lichtenstein áll, a sereghajtó Moldova. Hazánk 2007-hez képest 3 helyet visszaesve Litvánia mögött és Lengyelország előtt a 28-ik helyen található.

A GfK tanulmány 2008. évi adatai szerint az európai fogyasztók összesen 8 ezer milliárd euró fogyasztási cikkekre elkölthető jövedelemmel rendelkeznek, melybe beletartoznak az olyan állami juttatások is, mint a munkanélküli segély, a gyes és a nyugdíjak. Ez azt jelenti, hogy az átlagos egy főre jutó vásárlóerő körülbelül 12 500 euró, bár természetesen jelentős egyenlőtlenségek...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés