Előfizetői tartalom

Meglepetést okozott a német fogyasztói bizalom javulása

Portfolio
A várakozásokkal ellentétben nem csökkenést, hanem emelkedést jelzett januárra a GfK kutatóintézet által számított fogyasztói bizalmi index Németországban. A ma reggel közzétett, előretekintő jellegű mutató a felülvizsgált 4.4-ről 4.5 pontra emelkedett, míg a piac 4 körüli értékre számított a mintegy 2000 fő megkérdezésével végzett felmérés alapján.

A német fogyasztó bizalom emelkedését nagy valószínűséggel az magyarázza, hogy a vállalatok növelték munkaerő iránti keresletüket, melynek hatására a munkanélküliségi ráta 14 éves mélypontra süllyedt. Ezzel szemben az inflációs ráta 12 éves csúcsot ért el Németországban, az euro erősödése pedig az export versenyképtelenebbé válásával erősíti a lefelé mutató...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés