Előfizetői tartalom

Sokadik csavar az ÁAK-privatizációban

Portfolio
Hiányosnak találta és kiegészítésre visszaküldte a gazdasági tárca az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. privatizációs koncepcióján belül azt modellt, amely szerint a társaság a költségvetéstől független lenne, kizárólag piaci bevételből gazdálkodna, a bevételeit alapvetően a beszedett díjakra alapozná - írja a Világgazdaság. A lap információi szerint amennyiben a döntéshozók ezt a magasabb bevétellel és társadalmi hasznossággal kecsegtető modellt támogatják, akkor az értékesítés nem kezdődhet meg 2009 előtt. Abban az esetben azonban, ha az egyszerűbb, kizárólag az üzemeltetési feladatokat ellátó társasági megoldást támogatják, korábbi időpont is szóba jöhet. Az azonban már biztos, hogy a Kóka János gazdasági miniszter által tavaly májusban beharangozott idén tavaszi tranzakciózárásból nem lett semmi.

Mint ismert, a Concorde Értékpapír Zrt. által vezetett tanácsadó csapat tanulmánya azt állapította meg, hogy az ÁAK az M5-öst üzemeltető Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Zrt. nélkül nem tőzsdeképes a mérete miatt. Holott a GKM az ÁAK-nak az AKA-ban lévő 40%-os részvénycsomagjának értékesítéséről a közelmúltban döntött (korábban a fennmaradó 60%-os csomag megvásárlása...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés