Előfizetői tartalom

50 milliárdos lyuk a 2008-as személyszállítási MÁV-büdzsében - nem segíthet a kormány?

Portfolio
A nagymértékű állami tőkejuttatásnak (111.6 mrd Ft), illetve az állami költségtérítésnek (kb. 100 mrd Ft), és a MÁV Cargo (árufuvarozó üzletág) privatizációjának köszönhetően idén még minimális nyereséggel zárhatja gazdálkodását a MÁV. A működési problémák elfedése azonban jövőre már véget ér: a még nem végleges üzleti terv szerint a személyszállítási üzletág (MÁV Start, idén júliusban alakul meg) várható vesztesége 50 milliárd forint lehet, ami azt is jelenti, hogy működésének első évében az alaptőkéje döntő részét felélheti a cég - írja a Népszabadság. Működőképességét 2009-re veszítheti el, ekkor a becsült vesztesége 55 milliárd forint lehet, amivel szemben csak mintegy 15 milliárdos alaptőke állhat.

A várható problémára két irányú megoldás mutatkozik: vagy az állami segítség mértékét kellene 50 milliárddal megtoldani jövőre, vagy a menetrendet kellene jelentősen átalakítani (kiadáscsökkentés). Mindkét megoldás komoly akadályokba ütközik. Előbbi azért, mert a konvergenciaprogram átírását jelentené, az állami segítség fokozása azonban a lap szerint nem valószínű....

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés