Előfizetői tartalom

Két oldalról szorítva - ahogy egy CBA franchise tag látja

Portfolio
A hazai árképzési technikákat, a fogyasztói árak változásának hátterét kutatta a portfolio.hu, melyben egy fontos láncszem a kiskereskedelmi üzletláncok, egységek árpolitikája. A CBA franchise rendszer egyik tagjának boltvezető-tulajdonosával, Pallag Gyulával készítettünk interjút, melyben arról kérdeztük, hogy mi határozza meg az egyes termékek árát a polcokon, milyen tényezőket vesz figyelembe az árak meghatározásánál, illetve a Magyar Nemzeti Bank, mint az árstabilitásért küzdő szervezet eszközeivel milyen mértékben és hol képes ebbe a rendszerbe beavatkozni. A makói üzlettulajdonos válaszaiból az derül ki, hogy a kiskereskedelmi szektor igen kompetitív, a mammut szereplők (Tesco, Auchan, Cora stb.) árpolitikája pedig annak ellenére, hogy az erőfölénnyel való visszaélést szankcionálja a versenytörvény, nagyban hat a piac többi szereplőjére - minimálisra csökkentve a helyi kisvállalkozók által elérhető nyereséget.

Fontosnak tartjuk kiemelni, hogy az interjúban elhangzó vélemény személyes, nem tükrözheti a CBA hivatalos álláspontját. Árpolitikájuk kialakításánál melyek a legfontosabb feltételek, melyeket figyelembe vesznek? Mi határozza meg az áremelő vagy árcsökkentő lépéseket? P. Gy. Az üzletben meghatározott árak egy részét a franchise központ adja, többnyire ezeket...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés