Előfizetői tartalom

Újra csökkent a német fogyasztói bizalom - vegyes, de egyre borúsabb a kép

Portfolio
Annak ellenére, hogy az előző hónaphoz képest kissé emelkedett a konjunktúra-, illetve a jödevelem-várakozások indexe, az átfogó fogyasztói bizalmi index kismértékű csökkenést mutatott Németországban. A GfK német piackutató intézet 2000 fogyasztó körében elvégzett felmérésének előretekintő májusi fogyasztói bizalmi indexe 5.1-ről 4.9 pontra csökkent. A GfK a közleményben nyugtatásként jelezte, hogy az index múlt november óta bekövetkezett első csökkenése nem drámai.

Az intézet közleménye szerint az idei első hónapokban valóban bizakodásra adott okot, hogy a németek vásárlási hajlandósa egyre emelkedett, de a mostani felmérés adatai arra utalnak, hogy a fogyasztók továbbra is meglehetősen bizonytalanok a jövőt illetően (a nagyobb értékű cikkek beszerzését ezért inkább későbbre halasztják). A bizonytalanságot elsősorban a német gazdasági...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés