A gyorsétterem-lánc egy belső üzenetben reagált Trump látogatására, amelyet a CNBC-nek egy forrás megerősített. A vállalat kiemelte, hogy bár nem törekedtek rá, a márka továbbra is rezonál sok amerikaival.
Mint láttuk, a márkánk a választási ciklusban is a beszélgetések állandó szereplője volt. Bár nem törekedtünk erre, ez azt bizonyítja, hogy a McDonald's mennyire sok amerikaira rezonál
- fogalmaznak a vállalat közleményében.
Trump a pennsylvaniai Feasterville-ben tett látogatása során rövid ideig dolgozott az étteremben. Az eseményt arra is felhasználta, hogy újabb támadásokat intézzen Kamala Harris alelnök ellen, megkérdőjelezve Harris állítását, miszerint fiatalkorában a McDonald's-nál dolgozott.
A McDonald's igyekezett semleges álláspontot képviselni mindkét politikussal kapcsolatban.
Bár nem vagyunk politikai márka, büszkén hallottuk Trump volt elnök szeretetét a McDonald's iránt, és Harris alelnök úr kedves emlékeit arról, hogy a "boltívek" alatt dolgozott
- írta a vállalat.
A franchise-tulajdonos, Derek Giacomantonio hangsúlyozta, hogy étterme mindenki előtt nyitva áll.
A McDonald's igyekszik apolitikus márkaként pozicionálni magát, követve azt a szélesebb körű trendet, amely szerint a vállalatok igyekeznek távol tartani magukat a politikától és az ideológiai jellegű kezdeményezésektől. Ez a hozzáállás összhangban van a közvélemény változásával is: egy friss tanulmány szerint az amerikai felnőtteknek már csak 38%-a gondolja úgy, hogy a vállalatoknak nyilvános állásfoglalást kellene vállalniuk politikai kérdésekben.
A vállalat azonban más vitákba is belekeveredett a választási ciklusban. Májusban közösségi médiában terjedő posztok kritizálták a McDonald's árait, amit a republikánusok Biden gazdaságpolitikájához kapcsoltak. Erre válaszul Joe Erlinger, a McDonald's amerikai elnöke nyílt levelet írt és adatlapokat adott ki a vállalat árképzéséről.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ